အကူအညီလိုလွ်င္ျဖစ္ေစ၊လွဴဒါန္းလိုလွ်င္ျဖစ္ေစ ၂၄နာရီဆက္သြယ္နိုင္ပါသည္။
၀၉၂၆၃၅၈၂၂၂၁

စကားဝိုင္း

Create your own chat.

စံုစီနဖာ

                                          

                              ဒီPostကိုမ​ေရးခင္​ စံုစီနဖာဆို​ေသာစာသားကိုရွင္​းရပါလိမ္​မည္​။
                  ျမန္​မာစာဌာနမွထုတ္​​ေဝ​ေသာအဂၤလိပ္​ျမန္​မာ / ျမန္​မာအဂၤလိပ္​အဘိဓာန္​ဧ။္​ဖြင္​့ဆိုခ်က္​မ်ားကို​ေဖၚျပလိုက္​ပါသည္​ ။

                      စံုစီနဖာ   =   bric -a -brac
             bric -a -brac   =  တိုလီမိုလီပစၥည္​းမ်ား
       
                       ဒီ post မွာတိုတိုထြာထြာ​ေလးမ်ားအစံု​ေရးရမည္​ျဖစ္​ပါသည္​ ။



လွတာကြၽန္​​ေတာ့အျပစ္​လားဗ်ာ

ကြၽန္​​ေတာ္​က​ေဆာ္​ဒီအာ​ေရဗ်နိုင္​ငံသား ။ဒူဘိုင္​းမွာ​ေနတယ္​ ။
ရုပ္​ရွင္​မင္​းသား ၊ ဓာတ္​ပံုဆရာ ၊ ကဗ်ာဆရာ ။အဲဒါ​ေတြကကြၽန္​​ေတာ့ဂုဏ္​ပုဒ္​ ။
တ​ေန႔- - -
               အဲဒီ​ေန႔ကိုကြၽန္​​ေတာ္​့ဘဝစာမ်က္​ႏွာထဲကဖယ္​ထုပ္​လိုက္​ခ်င္​ပါရဲ႕ ။
အဲဒီတ​ေန႔မွာကြၽန္​​ေတာ္​တို႔နိုင္​ငံရဲ႕အစဥ္​အလာဘာသာ​ေရးပြဲ​ေတာ္​ ( Annual cultural festival )
တခုလုပ္​တယ္​ဗ် ။ကြၽန္​​ေတာ္​လည္​းပြဲ​ေတာ္​ဆို​ေတာ့ရိုးရာဝတ္​စံုကိုစမတ္​ၾကၾကလွလွပပဝတ္​သြားမိတယ္​ ။အဲဒါကိုကကြၽန္​​ေတာ္​ရဲ႕အမွားလို႔သာဆိုၾကပါ​ေတာ့ ။
                ပြဲ​ေတာ္​လာအမ်ိဳးသမီး​ေတြကပြဲ​ေတာ္​ကိုစိတ္​မဝင္​စား ။ကြၽန္​​ေတာ့ပတ္​လည္​မွာဘဲဝိုင္​း​ေန​ေတာ့တယ္​ ။အဲဒါကိုreligious polices ဘာသာ​ေရးရဲ​ေတြဝိုင္​းတဲ့လူ​ေတြကို​ေတာ့ဘာမွမ​ေျပာ ကြၽန္​​ေတာ္​့ကိုသာဖမ္​းၿပီးအျပစ္​​ေပးပါ​ေလ​ေရာ ။တိုင္​းျပည္​ကထြက္​သြားရမတဲ့ ။
                     ဘာ​ေၾကာင္​့လည္​းဆို​ေတာ့ "​ေခ်ာလြန္​းလို႔တဲ့ "









ကြၽန္​​ေတာ့နာမည္​မ​ေျပာရ​ေသးဘူး
     အိုမာဘိုခန္​အယ္​လ္​ဂါလာ
Omar Borkan Al Gala



                               မွတ္​သားမိ​ေသာစကားမ်ား














တခ်ိဳ႕စကား​ေတြမ်ားမွန္​တာမွားတာအသာထား ၾကားရံုျဖင္​့နားက​ေလာစရာ ။
တခ်ိဳ႕စကားမ်ားၾက​ေတာ့ဒီဘက္​နားကဝင္​လို႔ ဟိုဘက္​နားကလြယ္​လြယ္​ကူကူထြက္​သြား​ေရာ ။
တခ်ိဳ႕စကားမ်ားဆိုပါက ( ဥပမာ - ဗုဒၶဧ။္​စကား​ေတာ္​မ်ား ) ကမၻာတည္​သ​ေ႐ြ႕ရွိ​ေနမယ္​ ။
တခ်ိဳ႕စကားမ်ားၾက​ေတာ့မွတ္​သားဘြယ္​လည္​း​ေကာင္​းရဲ႕ ထပ္​ခါထပ္​ခါဖတ္​ခ်င္​ၾကတယ္​ ။
ဒါ​ေၾကာင္​့ရွာ​ေဖြရသမွ်တင္​ျပလိုက္​ပါတယ္​ ။




လွလြန္​​း​ေသာ​   ​ေဇာ္​​ေဇာ္​/ဧရာဝတီ   ရဲ႕မႏၲ​ေလးမနက္​ခင္​း
                                     


IN PICTURES: Misty Mandalay Morning

Read more: http://www.irrawaddy.com/8multimedia-burma/mandalay-mornings-from-800-feet.html
(Photos: Zaw Zaw /Irrawady )











လွပလြန္​လြန္​း​ေသာမႏၲ​ေလးရဲ႕မနက္​ခင္​း
          မႏၲ​ေလးကပင္​ကိုယ္​လွၿပီးသား
                       ျမင္​တတ္​ရိုက္​တတ္​တဲ့ဓာတ္​ပံုဆရာ​ေၾကာင္​့သာသိပ္​လွတဲ့ပံု​ေလး​ေတြထြက္​လာတာ​ေပါ့

ဒီလိုလွတဲ့ပံု​ေလး​ေတြ​ေတြ႕ခြင္​့​ေပးတဲ့
ဓာတ္​ပံုဆရာ " ​ေဇာ္​​ေဇာ္​  ဧရာဝတီ " ​ေက်းဇူးတင္​ပါတယ္​ ။





ၿမိဳ႕ပုသိမ္​

`` ပုသိမ္ျမိဳ႕နံမည္အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲ`` ပုသိမ္ျမိဳ႕နံမည္အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲလာပုံ ´´
❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐ ❐
(၁) အတိသဥၨာနဂေရာ
(၂) ကူးသိမ္(ကုသိမ္)
(၃) ကုသိမ-ပုသိမနဂရ
မြန္ဘာသာ = ပသိင္
ပသီလူမ်ိဳးအေခၚ = ျမိဳ့ပသီ
တလိုင္းကရင္အေခၚ = ေဝ့ပသီ
(၄) ပသီျမိဳ႕
(၅) ပုသိမ္္္ျမိဳ႕
(၆) နဂရေဝပုလႅ
(၇) ေကာ့သိၼိန္
-----------------------------------------
(၁) အတိသဥၨာနဂေရာ
ေရွးေဟာင္းေရႊတိုက္ေတာ္စာတမ္းတြင္
"အတီေတသဥၨာနံ ရမၼတီတိ အတိသဥၨာ နဂေရာ" ဟုေဖာ္ျပထားပါသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ "ေရွးကအလြန္ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ေကာင္းေသာျမိဳ႕" ျဖစ္သည္။
--------------------------------------------
(၂) ကူးသိမ္ (ကုသိမ္)
သာသနာသကၠရာဇ္ ၅၅၀ ျပည့္ႏွစ္ တြင္ သေရေခတၱရာ ျပည္ ရန္မုကၡမင္း လက္ထက္တြင္
သီဟိုဠ္က်ြန္း၌ ဒုဗၻိကၡႏၲရ ကပ္ဆိုက္ေရာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ ယခုလက္ရွိ ပုသိမ္ျမိဳ႕(အတိသဥၨာနာဂရ) သေဘာၤဆိပ္သို႔ ရဟႏၲာအရွင္သူျမတ္ ၃၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႔အထိ ကူးၾကြေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ က်န္ခဲ့၍ အခ်ိဳ႕မွာ မဇိၩမေဒသႏွင့္ သေရေခတၱရာျပည္သို႔ျပန္ၾကြသြားခဲ့ပါသည္။ အတိသဥၨာနာဂရျမိဳ႕သည္ နိဗၺာန္္မဂ္ဖိုလ္ သို႔ကူူးရာ ဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕သေဘာမ်ိဳးျဖင့္ ကူးသိမ္(ကုသိမ္) ဟုေခၚေဝၚသမုတ္ခဲ့ၾကသည္။
-----------------------------------------------
(၃)ကုသိမ=ပုသိမနဂရ
ထို႔ေနာက္ကုသိမ္ျမိဳ႕ကိုမြန္လူမ်ိဳးမ်ားက ပသိင္။ ပသီလူမ်ိဳးမ်ား ကျမိဳ႕ပသီ။ တလိုင္းကရင္မ်ား က ေဝ့ပသီ ဟုေခၚေဝၚခဲ့ၾကျပီး ပါဠိ အေရးအသား တြင္
(ကုသိမ=ပုသိမနဂရ) ေျပာင္းလဲေခၚေဝၚခဲ့ၾကသည္။
-----------------------------------------------
(၄) ပသီျမိဳ႕
ခရစ္္ ႏွစ္သကၠရာဇ္ ၁၂၂၁ မွ ၁၂၃၃ အထိ ပုသိမ္ျမိဳ႕ကို ပသီ ကုလားမင္းမ်ားအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပသီျမိဳ႕ဟုေခၚတြင္ခဲ့သည္။
----------------------------------------------
(၅) ပုသိမ္ျမိဳ႕
ခရစ္ သကၠရာဇ္ ၁၂၃၃ တြင္ တလိုင္းမင္းသား ဂုဏၬဝညီေနာင္တို႔က ကုလားမင္းသားအားလုပ္ၾကံ၍ ဂုဏသာရမင္း ၈-ႏွစ္။ ညီေတာ္ ဂုဏသာရီမင္း ၉-ႏွစ္။
သာသနာျပဳသမုဒၵေယာ ၏ခမည္းေတာ္ ၁၃-ႏွစ္တို ႔စိုးစံခ်ိန္ အထိ ပုသိမ္ျမိဳ႕အမည္ျဖင့္ သမုတ္ခဲ့သည္။
----------------------------------------------
(၆) နဂရေဝပုလႅ
ခရစ္ႏွစ္ ၁၂၆၃ ခုႏွစ္ သမုဒၵေကာသမင္းႏွင့္ ဥမၼာဒႏၲီ တို႔လက္ထက္တြင္ ပုသိမ္ျမိဳ႕သည္ အလြန္ စည္ပင္သာယာခဲ့သျဖင့္ နဂရေဝပုလႅ ဟုအမည္တြင္ခဲ့သည္။
----------------------------------------------
(၇) ေကာ့သၼိန္ (Cosmin)
ခရစ္ႏွစ္ ၁၅၈၆ ခု။ သာသနာသကၠၠရာဇ္ ၉၄၈ ခုႏွစ္ တြင္ အဂၤလိပ္ လူမ်ိဳးထဲမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔ပထမ ဆုံးေရာက္လာသူ Mr. Ralph Fitch မွတ္တမ္းအရ ပုသိမ္ျမိဳ႕ကို မြန္ဘာသာျဖင့္ ေကာ့သိၼန္ အဂၤလိပ္နံမည္ ျဖင့္(Cosmin) ဟု ေခၚေဝၚခဲ့သည္။
----------------------------------------------
ပုသိမ္ဟုေခၚရသည့္အေၾကာင္းရင္း
______________________________
ကုလားက်မင္း နရသူ၏သားေတာ္မင္းရဲနရသိခၤ က ရန္ဘက္ျဖစ္ေသာ ပဋိကၡရား ကုလားမင္းတိို႔ ႏွင့္စစ္ေရးျပိဳင္ဆိုင္ရာတြင္ ပုသိမ္ျမိဳ႕အားခံတပ္ျမိဳ႕အျဖစ္သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ေနမိတၱကက်မ္း ရာဇမတၱံက်မ္း သေရာဓရက်မ္း သရဝိေဇၨာဓရက်မ္း ေဇာ္တိဓိပိကာက်မ္း အစရွိသည့္ ေဗဒင္က်မ္းၾကီးမ်ားႏွင့္ႏွိဳင္းယွဥ္၍ ကုသိမ္ (က.န.သ) မွာရန္ျဂိဳလ္ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္ က-အစား ေအာင္ဓာတ္ မိတ္ဓာတ္ျဖစ္ေသာ ပ-အကၡရာကို ယူ၍ ကုသိမ္ မွ ပုသိမ္ဟုေျပာင္​းခဲ့သည္​ ။







၂၀၁၆ျပကၡဒိန္​ထဲကသီတဂူ





သီတဂူကမ႓႓ၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္​၊ရန္​ကုန္​မွတုပ္​​ေဝတဲ့၂၀၁၆ ခုႏွစ္​ျပကၡဒိန္​မ်က္​ႏွာဖံုးပါ ။


ဇႏၷဝါရီလ
မဟာ​ေစတီ​ေတာ္​၊အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ၊(ဘီစီ - ၂ရာစု )



​ေဖ​ေဖၚဝါရီလ
​ေဇတဝန​ေစတီ​ေတာ္​၊အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ၊ (​ေအဒီ - ၃ရာစု )



မတ္​လ
အဘယဂီရိ​ေစတီ​ေတာ္​၊အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ၊ (ဘီစီ - ၁ရာစု )



ဧၿပီလ
ထူပါရာမ​ေစတီ​ေတာ္​၊အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ၊ (ဘီစီ ၂ရာစု )



​ေမလ
ရမ္​ကုဝိဟာရ​ေစတီ​ေတာ္​၊​ေပါလုဏရုဝၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ၊( ​ေအဒီ - ၁၂ရာစု )


ဇြန္​လ
မဟိယဂၤဏ ​ေစတီ​ေတာ္​၊မဟိယဂၤဏၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ၊ (ဘီစီ - ၂ရာစု )



ဇူလိုင္​လ
တိႆ       မဟာ​ေစတီ​ေတာ္​၊တိႆ       ၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ၊ (ဘီစီ- ၂ ရာစု )




ၾသဂုတ္​လ
ကိရိဝိဟာရ​ေစတီ​ေတာ္​၊သီရိလကၤာနိုင္​၊ (ဘီစီ -၂ရာစု )






စက္​တင္​ဘာလ
မဟိႏၵတလ ​ေစတီ​ေတာ္​၊အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ၊ (ဘီစီ - ၂ရာစု )



​ေအာက္​တိုဘာလ
ကလ်ာဏီ ​ေစတီ​ေတာ္​၊ကိုလံဘိုၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ (ဘီစီ- ၂ရာစု )



နိုဝင္​ဘာလ
မဟာပရိနိဗၺာန ျမတ္​ဗုဒၶ၊​ေပါလုနရုဝၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ၊ (​ေအဒီ - ၁၂ရာ စု )





ဒီဇင္​ဘာလ
သမာဓိမုျဒ ျမတ္​ဗုဒၶ၊​ေပါလုနရုဝၿမိဳ႕၊သီရိလကၤာနိုင္​ငံ (​ေအဒီ -၁၂ရာစု )


သီတဂူဗုဒၶတကၠသိုလ္​၊ရန္​ကုန္​မွထုပ္​​ေဝ​ေသာ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္​ျပကၡဒိန္​ကိုမရလိုက္​မဖူးလိုက္​သူမ်ားအတြက္​ရည္​စူးလို႔ကူးယူ​ေဖၚျပလိုက္​ပါတယ္​ ။
              "သီတဂူစန္​းလပမာခ်မ္​ျမသာယာရွိၾကပါ​ေစ"


_______________________________________________________________________________
ရင္​နာဘြယ္​တရုတ္​ျပည္​ခရီး

အရင္​တနွစ္​​ေလာက္​ကနိုင္​ငံျခားခရီးတခုထြက္​ခဲ့ပါတယ္​ ။
ပါရီလး၊ ​ေဟာလီဝုတ္​လား၊​ေမာ္​လဒိုက္​လား။
အထင္​မႀကီးလိုက္​ပါနဲ႔သူမ်ား​ေတြလိုအိပ္​က​ေလးဘီးတပ္​ဆြဲလို႔မဂၤလာဒံု​ေလဆိပ္​ကထြက္​ရတာမဟုတ္​ရပါဘူး ။
ရန္​ကုန္​-မႏၱ​ေလး-လာရွိုး-​ေရႊလီ---တရုပ္​ျပည္​ခရီးစဥ္​ပါခင္​ဗ် ။



လာရွိုးကဟိုတယ္​မွာပါ။ဆိုဖာႀကီ​ေတြ႕​ေတာ့မထိုင္​ဘူးလို႔ုထိုင္​ႀကည္​့ရင္​း
"ငါသာခရိုနီႀကီးတ​ေယာက္​ျဖစ္​ခဲ့ရင္​ " စိတ္​ကူးယဥ္​ၾကည္​့​ေနတာ ။မမိုက္​ပါဘူး။






ခ်စ္​စရာ​ေစာမြန္​လွ​ေလး ။ပုဂံရာဇဝင္​မွရွမ္​းဗမာဆက္​ဆံ​ေရးကိုအဖုအထစ္​ျဖစ္​​ေစတဲ့ဇတ္​လမ္​း​ေလး။
ဒီ​ေလာက္​ဥာဏ္​ႀကီးတဲ့အ​ေနာ္​ရထာ  ဒီလို​ေတြျဖစ္​ခဲပါ့မလားလို႔​ေတ​ြးမိတယ္​။
ဟုတ္​ခဲ့ရင္​လည္​း​ေနာင္​မျဖစ္​​ေအာင္​သခၤန္​းစာယူဆင္​ခ်င္​လို႔​ေၾကလည္​သင္​့ၾကၿပီထင္​ပါတယ္​ ။တခ်ိဳ႕​ေတြကခူထက္​ထိရင္​နာစကား​ေျပာၾက​ေသးတယ္​ ။
ဟုတ္​ခဲ့ရင္​လည္​းဗမာ​ေတြအားလံုးဟာအ​ေနာ္​ရထာတ​ေယာက္​ထဲက​ေပါက္​ဖြားၾကတာမဟုတ္​ပါဘူး။



တရုပ္​ျပည္​အဝင္​မုဒ္​ဦး နဲ႔ နယ္​​ေျမသတ္​မွတ္​  မွတ္​တိုင္​ပါ ။
နယ္​ျခားမွတ္​တိုင္​က ၁၉၆၀ ခုတဲ့။ဘယ္​အစိုးရလက္​ထက္​ကလဲ ။ဒီ​ေနရာကစရင္​နာတာ ။အုတ္​တတိုင္​းတခုျခားတယ္​ ။သူတို႔ဘက္​လွလွပပ​ေခတ္​မွီမွီ ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ဘက္​ကစုတ္​စုတ္​ျပတ္​ျပတ္​ ။
စည္​းကမ္​းကတင္​တင္​စီးစီး။ဤ​ေနရာတြင္​စကားက်ယ္​က်ယ္​မ​ေျပာရဆိုတာကပါ​ေသး ။မတူမတန္​သလိုဘဲ။အမွန္​ကကြၽန္​​ေတာ္​တို႔ကသူတို႔နိုင္​ငံကိုနိုင္​ငံျခား​ေငြလာ​ေပးတဲ့သူ​ေတြ။​ေက်ာက္​စိမ္​း​ေတြကားအစီး ၈၀၀ ​ေလာက္​နဲ႔မတရားတူးဘို႔လာတာမဟုတ္​ဘူး ။ ၈ ရက္​ဘဲ​ဟန္​ျပ​ေထာင္​ၾကခံၿပီးသစ္​လာခိုးတာမဟုတ္​ဘူး။သူတို႔​ေပးတဲ့သက္​​ေသခံလက္​မွတ္​ကိုလယ္​ပင္​းဆြဲလို႔တရုပ္​ျပည္​ထဲခပ္​တင္​းတင္​းဝင္​ခဲ့တယ္​ ။သံတမန္​ဆက္​ဆန္​​ေရးပ်က္​ျပားမွာစိုးလို႔ဘာမွမ​ေျပာခဲ့ပါဘူး ။



သူတိုဆီက​ေရပူစမ္​း ။အဝက​ေက်ာက္​စိမ္​းတိုင္​ႀကီးJADE SPRING ( ​ေက်ာက္​စိမ္​း​ေရပူစမ္​း )လို႔​ေရးထားတယ္​ ။ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔​ေက်က္​စိမ္​းႀကီးျဖစ္​ဖို႔မ်ားတယ္​ ။သံတမန္​ဆက္​ဆံ​ေရးပ်က္​ျပားမွာစိုးလို႔ဘာမွမ​ေျပာခဲ့ပါဘူး။
ပုရိႆ        မ်ားအတြက္​သတင္​း​ေကာင္​းကအဲဒီ​ေရပူစမ္​းကိုသူ​ေဌးႀကီးတ​ေယာက္​ကပိုင္​ၿပီး​ေရခ်ိဳးရံုႀကီး​ေဆာက္​ခါ​ေ​ရခ်ိဳးလို​ေသာပုရႆိ       မ်ားကို​ေရခ်ိဳး​ေပးဘို႔ဘီကီနီဝတ္​မိန္​းမ​ေခ်ာ​ေလးမ်ားက​ေစာင္​့​ေန​ေၾကာင္​းပါခင္​ဗ်ာ ။ဒါ​ေပမဲ့အဖိုအခက​ေတာ့ႀကီးဆိုဘဲ။

  • ​ေစာမြန္​လွရဲ႕​ေရႊဘုရား နဲ႔ အကို​ေတာ္​ရဲ႕​ေငြ​ေရာင္​ဘုရား။​ေရႊ​ေရာင္​ဘုရားသာျမင္​ဘူးၿပီး​ေငြ​ေရာင္​ဘုရားကကြၽန္​​ေတာ္​တို႔အတြက္​အထူးအဆန္​း။ပိုထူးဆန္​းတာကလူမရွိ ။အခါႀကီးရက္​ႀကီးမွလာၾကတယ္​တဲ့ ။က်န္​တဲ့ရက္​ဘုရားကိုလာရိုးထံုးဆန္​မရွိတဲ့ ။ပို၍ပို၍ထူးဆန္​းတာကမလႈ
  • ၾကတဲ့ ။ဒါ​ေၾကာင္​့ဘုရားကိုျပဳျပင္​ရန္​ဝင္​​ေၾကး​ေကာက္​သတဲ့​ေလ ။စိတ္​မ​ေကာင္​းစရာကတရုပ္​မ​ေတြကဘုရား​ေပၚမွာအတိုအျပတ္​​ေတြဝတ္​ၿပီးဘိနပ္​​ေတြစီးလို႔ ။​ေနရာတကာအျမင္​မ​ေတာ္​ရင္​​ေအာင္​့မ​ေနတတ္​​ေတာ့သြား​ေျပာပါ​ေလ​ေရာ ။အဲဒီတရုပ္​မ​ေတြကျပန္​​ေျပာတယ္​။မဝတ္​​ေစခ်င္​ရင္​စာကပ္​ထားတဲ့ ။
  • နိုင္​ငံတကာသံတမန္​ဆက္​ဆန္​​ေရးထိခိုက္​မွာစိုးလို႔ျမန္​မာပီပီလက္​​ေလ်ာ့လိုက္​ရပါတယ္​ ။

အန္​းကုန္​းဘိုးဘိုးႀကီး၊ က​ေလး​ေတြကိုသိပ္​ခ်စ္​တယ္​လို႔​ေျပာတယ္​ ။​ေက်ာင္​ပိတ္​ရက္​ဆိုက​ေလး​ေတြလာၿပီးဘိုးဘိုးႀကီး​ေပၚတက္​လို႔​ေလွ်ာစီးၾကတယိလို႔​ေျပာတယ္​ ။

ဧည္​့လမ္​းညႊန္​လုပ္​​ေပးတဲ့လားရွိုးပန္​းကုမၸဏီမွရွမ္​းမ​ေခ်ာ​ေခ်ာ​ေလး နဲ႔ပန္​ၿခံထဲမွာပါဆယ္​ဂိန္​ကစားစဥ္​။နိုင္​တဲ့လူ​ေတြကိုလက္​​ေဆာင္​​ေလး​ေတြ​ေပးပါတယ္​။

တ​ေန႔လံုးသြားလယ္​ဟယ္​နဲ႔​ေမာၿပီ ။ပန္​းၿခံထဲက​ေက်ာက္​တံုးတံတား​ေပၚထိုင္​လို႔အပန္​​ေျဖရင္​းစဥ္​းစား
မိတယ္​။တရုပ္​ျပည္​​ေရႊလီသြားတာဘာ​ေၾကာင္​့ရင္​နာရသလဲ။
၁။စစျခင္​းနယ္​ျခားမွတ္​တိုင္​မွာ၁၉၆၀လို႔​ေရးထားတယ္​။ဘယ္​အစိုးရလက္​ထက္​ကစိုက္​ထာလဲ ။guide မ​ေလးက​ေတာ့​ေျပာတယ္​ ။ဦ​ေနဝင္​းလက္​ထက္​ကတရုပ္​ကိုလက္​​ေဆာင္​​ေပးတာတဲ့ ။
၂ ။ၿခံစီးရိုးတခုသာျခားတယ္​တဘက္​တိုက္​ႀကီး​ေတြဟီးလို႔ တဘက္​က​ေတာ့စုတ္​ျပတ္​သတ္​​ေနတာဘဲ။
၃ ။​ေစာမြန္​လွဘုရားတို႔နန္​း​ေတာ္​ရာတို႔အဲဒီဘက္​မွာညိဳးညိဳးငယ္​ငယ္​​ေတြ႕ရတယ္​ ။ကြၽန္​​ေတာ္​တို႔အျမင္​အသဲနာစရာဘုရား​ေတြ​ေပၚလည္​းဖိနပ္​​ေတြစီးလို႔ ။
အိမ္​နီးခ်င္​းနိုင္​ငံႀကီး​ေတြကအိမ္​နီးခ်င္​း​ေကာင္​းပီသစြာကူညီၾကရမွာ ။ ဘာ​ေႀကာင္​့မ်ားကြၽန္​​ေတာ္​တို႔နိုင္​ငံကိုမုန္​႔စိမ္​း​ေပါင္​းလွီးသလိုမ်ိဳးလုပ္​​ေနၾကတာလဲ။​ေက်ာက္​စိမ္​း၊ ကြၽန္​သစ္​၊​ေရနံကစလို႔​ေနာက္​ဆံုးျမစ္​ဆံုက​ေက်ာက္​စရစ္​ခဲပါမက်န္​ ရသမွ်အျပဳတ္​ႏွံဘို႔သာႀကံ​ေနၾက​ေတာ့တယ္​ ။
ကဲ - -ရင္​နာစရာမ​ေကာင္​းဘူးလား ။
ဒါ​ေပမဲ့ -ကြၽန္​​ေတာ္​ဘာမွမ​ေျပာခဲ့ပါဘူး။နိုင္​ငံတကာသံတမန္​ဆက္​ဆန္​​ေရးပ်က္​ျပားမွာစိုးလို႔။

No comments: